NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
21 września 2017
Wójt Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY IGOŁOMIA-WAWRZEŃCZYCE W REFERACIE FINANSOWYM
STANOWISKO DO SPRAW PŁAC, KADR i ZUS
(1 ETAT1. Wymagania niezbędne (formalne):
1) spełnianie wymagań określonych art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych:
a) obywatelstwo polskie
b) pełna zdolność do czynności prawnych i praw publicznych
c) posiadanie kwalifikacji wymaganych do pracy na określonym stanowisku
2) wykształcenie wyższe: ekonomiczne, administracyjne
3) doświadczenie zawodowe – co najmniej 6 miesięcy pracy w służbach: finansowych, podatkowych, administracji publicznej ( na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy na zastępstwo, umowy o staż itp.)
4) umiejętność posługiwania się sprzętem komputerowym, w szczególności korzystania z programów biurowych.
Uwaga: Osoby, które nie spełniają wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):
Znajomość:
- przepisów z zakresu finansów publicznych;
- przepisów z zakresu rachunkowości budżetowej;
- Ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008r.(Dz.U z 2016r.
poz. 902)
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2014r. poz. 1786);
- przepisów Kodeksu Pracy;
- Ustawy z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. z 2016r. poz. 963)
- Ustawy z dnia 25 czerwca 1999r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz.U. z 2017r. poz. 1368)
- Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ( Dz. U. z 2016r. poz. 2032)
- przepisów o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostki sfery budżetowej.
b)Obsługa komputera w zakresie:
- programu Płatnik/Progman
- programu Kadry-Płace;
- biegłej znajomości programów z pakietu MS Office.
c) Umiejętność pracy w zespole, samodzielność, odpowiedzialność, wysoka kultura osobista.
Uwaga:
- znajomości wymienionych aktów prawnych będzie weryfikowana w zakresie dotyczącym jednostek samorządu terytorialnego (gminy) a w szczególności regulujących zasady związane z zakresem wykonywanych zadań,
- przed rozmową kwalifikacyjną kandydatom może być przedstawiony do rozwiązania test z wiedzy specjalistycznej lub test umiejętności wymaganych na danym stanowisku.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Naliczanie wynagrodzeń dla pracowników Urzędu Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce, pracowników jednostek organizacyjnych gminy (GOPS, CKiP, GBP)i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, umów cywilno-prawnych.
2) Rozliczanie i dokonywanie potrąceń z wynagrodzeń pracowników.
3) Sporządzanie list płac wynagrodzeń osobowych i bezosobowych, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, nagród uznaniowych itp.;
4) Naliczanie wypłat wynagrodzeń chorobowych i zasiłków chorobowych, macierzyńskich;
5) Naliczanie wypłat świadczeń socjalnych;
6) Sporządzanie i wysyłanie przelewów do banku z wypłat i potrąceń;
7) Prowadzenie kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych.
8) Sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i korygujących ZUS.
9) Sporządzanie informacji o dochodach PIT-11, PIT-40, PIT 8c.
10) Kompleksowe prowadzenie teczek finansowych pracowników w zakresie spraw kadrowych i płacowych
11) Prowadzenie ewidencji czasu pracy
12) Prowadzenie ewidencji urlopów pracowniczych
13) Kontrola dyscypliny pracy i wykorzystania czasu pracy
14) ) Opracowywanie zbiorczego planu urlopów, aktualizacja w okresach miesięcznych.
15) Wydawanie skierowań na badania okresowe pracowników i kontrola nad terminami ważności tych badań
16) Sporządzanie sprawozdań z zakresu zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników
17) Sporządzanie raz do roku (październik) zestawień dot. wynagrodzeń i pochodnych do planu budżetu, nagród jubileuszowych dla pracowników oraz miesięczne zmiany zaangażowania wynagrodzeń do budżetu gminy.
18) Aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie spraw prowadzonych
na zajmowanym stanowisku
19) Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie wykonywanych zadań (GUS, itp.)
20) Przygotowywanie projektów uchwał z zakresu stanowiska pracy
21) Sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniu i zatrudnieniu ZUS RP-7
22) Sporządzanie sprawozdań rocznych do Urzędu Skarbowego (PIT-y, PIT-4R, PIT-8AR)
23) Wystawianie zaświadczeń o dochodach pracowników na żądanie osoby zainteresowanej
24) Rejestrowanie i wyrejestrowanie pracowników w ZUS
25) Tworzenie miesięcznego rozliczenia z ZUS (składki od wynagrodzeń)
26) Prowadzenie spraw związanych z PFRON
27) Zastępstwo za pracownika na stanowisku ds. środków transportowych
28) Realizacja zadań wiązanych ze stypendiami szkolnymi
29) Rozliczanie zewnętrznych refundacji do wynagrodzeń np. z Urzędu Pracy
30) Przechowywanie dokumentów księgowych i ich archiwizacja.
31) inne czynności zlecone przez Wójta Gminy, Skarbnika, Sekretarza wynikające z zawartej umowy o pracę
4. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny
2) życiorys- curriculum witae opatrzony własnoręcznym podpisem
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie
4) kserokopie świadectw pracy
5) kserokopie dyplomów, świadectw potwierdzających wykształcenie
6) kserokopie zaświadczeń o ukończonych szkoleniach, kursach
7) dokument potwierdzający tożsamość (kserokopia)
8) własnoręcznie podpisane oświadczenie o: posiadaniu obywatelstwa polskiego, nieposzlakowanej opinii, korzystaniu z pełni praw publicznych i posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) własnoręcznie podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, niezbędnych dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016r., poz.922 z późn.zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016r., poz. 902).
10) referencje, opinie lub inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
11) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia.
12) Informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (tylko osoba, której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia).
IV Warunki pracy i płacy:
1) Wymiar czasu pracy: 1 etat (40 godz. tygodniowo)
2) Wynagrodzenie ogółem w przedziale od 2 500-3 000 zł brutto w zależności od stażu pracy,
3) Miejsce pracy: budynek Urzędu Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce,
32-125 Wawrzeńczyce nr 57
4) Pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony do 6 miesięcy (z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej) z możliwością zawarcia umowy na czas nieokreślony.
5) Zatrudnienie od listopada 2017r.
V Dodatkowe informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej i opisanej kopercie:
„NABÓR NA STANOWISKO URZĘDNICZE W REFERACIE FINANSOWYM
STANOWIKO DO SPRAW PŁAC, KADR i ZUS”
na dzienniku podawczym w Urzędzie Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce, 32-125 Wawrzeńczyce 57 lub przesyłać drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Igołomia Wawrzeńczyce, Wawrzeńczyce 57, 32-125 Wawrzeńczyce w terminie do dnia 4.10.2017r. do godz. 10:00.
Oferty kandydatów złożone po terminie (liczy się data wpływu do Urzędu), w sposób inny niż określony w ogłoszeniu nie będą uwzględniane w prowadzonym postępowaniu.
W przypadku przesyłki pocztowej ważna jest data wpływu do Urzędu. Godziny pracy Urzędu poniedziałek 8:00-16:00, wtorek-piątek. 7:00-15:00.
Uwaga :Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Dokumenty należy przedłożyć w oryginale dopiero w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci spełniający wymagania niezbędne (formalne) zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Osoba której zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia, doręcza informację z Krajowego Rejestru Karnego o niefigurowaniu w kartotece karnej.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce.
Wawrzeńczyce, dnia 21.09.2017r.
Wójt Gminy Igołomia-Wawrzeńczyce
(-) mgr inż. Józef Rysak